rss
twitter
  •  

Backstage bij onze artiesten

| Posted in Algemeen, Media |

0

Dan nu op veler verzoek een kijkje achter de schermen. Dan doel ik niet zozeer op het Flash gedeelte, want dat is wellicht niet zo interessant. Daarvoor moet je gewoon Flash snappen.

Ik zal laten zien hoe de video’s voor de digitale kerstwens tot stand zijn gekomen.

  1. De originele video’s bekijken en materiaal vinden voor de achtergronden. Tevens de kledingstijl bepalen van de artiesten en het ‘script’ van de video.
  2. Maken van de poppetjes. Dit gebeurde in Photoshop.
    Hiervoor hebben we diverse kledingstukken gezocht, + hoofden van docenten uitgesneden.
  3. De studio inrichten. Hiermee bedoel ik het enorme plasmascherm de trap op slepen en de dansvloer aanleggen. Deze dansvloer bestond simpelweg uit 2 lagen perspex met daartussen gekleurd folie (wat je misschien kent van voor theaterspots).
    Tussen de lagen perspex hadden we kerstverlichting gelegd. Dit om wat lichteffecten in de vloer te krijgen. Tevens paste het goed in het thema 😉
  4. Testen. We keken hier onder meer naar de beste opstelling voor de camera. De eerste shots waren belangrijk, we kregen zo namelijk te zien of het idee zou gaan werken of dat we weer overnieuw konden beginnen met een ander idee…

De testopstelling

Belichting was een behoorlijk belangrijk punt. Van het plasmascherm kwam ook licht af. We moesten dus opletten dat onze artiesten niet gingen doorschijnen. Bovendien dienden we genoeg licht van de voorkant te hebben.

De eerste testshots

Toen de belichting eenmaal in orde was konden de laatste stappen van het proces plaatsvinden. Er kwam ijzerdraad bij om de poppetjes te kunnen bewegen.

Artiesten met juiste belichting

Dit is nog zonder ijzerdraad

Vanaf hier namen mijn collega’s het videoproces volledig over. Nadat alles gefilmd was kon er begonnen worden met de montage. Ik was ondertussen bezig aan de definitieve versie van de jukebox.

Dit is ook het moment waarop de promotie begon. Er kwamen korte fragmenten uit de video’s op de plasmaschermen in school. Men kreeg stukjes te zien zodat men zich afvroeg: “Wat is dat?! Over x dagen weet ik het…”.

Het is uiteindelijk echt op deadlines werken geworden. Er waren bijvoorbeeld problemen met de kwaliteit van de video. Toch is alles op tijd afgekomen en al zeg ik het zelf:

Het is best leuk geworden!

Wat vind jij? Laat het me weten door even een reactie achter te laten. Dank je wel!

Post a comment