rss
twitter
  •  

T(weet)shirt

| Posted in Media |

1

Een kennis van me vroeg mij zojuist advies op het gebied van social media (Twitter, Hyves, Facebook etc.).

Per toeval kwam ik daarbij een mooi voorbeeld tegen van Augmented Reality. Ik heb nog een aantal artikelen gepland in de reeks, maar dit voorbeeld moest ik gewoon even met je delen.

De ‘marker’ (het ‘target’) voor de Augmented Reality applicatie is hierbij op een T-shirt gedrukt. In deze marker zit een bepaalde code verwerkt, waardoor de applicatie weet aan welke Twitter account hij deze persoon moet koppelen. Vervolgens wordt op het scherm de laatste Twitter update van die account getoond.

Zie het voorbeeld in de video hier beneden:

Dit bewijst maar weer dat social media belangrijk zijn in deze tijd en dat we steeds meer naar cross media toegaan. In dit geval: onze online sociale netwerken komen we in real life steeds vaker tegen en we kunnen ze ook makkelijker raadplegen.

Stel je maar eens de volgende situatie voor: Je bent ergens en ziet iemand met een “Tweet-Shirt”. Je pakt je mobiele telefoon (met camera) erbij en richt deze op de marker. Vervolgens krijg je automatisch de Twitter account van die persoon te zien. Zo weet je gelijk wie die persoon is en wat hem/haar bezig houdt. Misschien is dit wel dé oplossing voor bijvoorbeeld singles die moeite hebben met iemand aanspreken?! 😉

Comments (1)

hey Glenn,

Leuk spul dat Augmented Reality.

Echt knap werk en speciaal vakgebied.
Doet me denken aan de grapjes die ze op TV uithalen. (bij CQC bijvoorbeeld)

Nu maar snel een link erbij, dan kunnen we via jou de shirts bestellen.

groeten,
Richard

Post a comment