rss
twitter
  •  

Echt of… meer dan echt?

| Posted in Algemeen, Media |

1

De Stanislav campagne was voor veel mensen al levensecht. Zo zie je maar hoe ver de technologie tegenwoordig al is.

Stanislav integreerde persoonlijke informatie in een standaard filmpje, maar het kan nog een stap verder…

Dat heet “Augmented Reality

Deze term zegt je nu nog niet misschien heel erg veel, vandaar dat ik de komende tijd even ga bloggen over Augmented Reality (in het Nederlands: Toegevoegde Realiteit).

Wat is Augmented Reality?
Door middel van Augmented Reality voeg je (digitale) informatie toe aan de bestaande wereld. Dit klinkt nog vrij abstract, dus laat ik er een voorbeeld bij nemen.

Allereerst is er het informatieve aspect. In het volgende filmpje draagt een automonteur een bril. Deze bril voegt informatie toe die handig kan zijn voor de monteur. Het is als het ware een instructiefilmpje geprojecteerd op de situatie van de monteur.

Augmented Reality kan dus best handig zijn. Ik zal nog even een ander voorbeeld geven van Augmented Realitly in combinatie met een mobiele telefoon.

Je ziet een huis te koop staan en wil er meer informatie over. Je pakt je mobiel en richt hem op het huis. Je ziet dan niet enkel het huis op je telefoon, maar ook bijvoorbeeld informatie als de prijs, de oppervlakte, bouwjaar etc.

Op deze manier is er nog veel meer mogelijk. Volgende keer daarover meer…

Comments (1)

Interessante artikelen worden dat, Glenn
Ik kijk er naar uit.

Groet,
Marco

Post a comment